Smyril Line opfører i samarbejde med HMU A/S første byggeri på landudvidelsen på Hirtshals Havn
Det første større byggeri på den landudvidelse som Hirtshals Havn har etableret ved NordsøTerminalen, er netop nu ved at blive synlig. Det er Smyril Line, der i samarbejde med HMU A/S i Hirtshals som totalentreprenør, har påbegyndt opførelsen af en 3.350 kvadratmeter stor administrations- og lagerbygning tæt ved NordsøTerminalen og Containerkajen, hvor tre af rederiets skibe anløber havnen ugentligt.
Smyril Lines byggeri på havnen i Hirtshals omfatter en administrationsbygning på 600 kvadratmeter, en 2.700 kvadratmeter stor lagerbygning og et terminalkontor på 50 kvadratmeter, der ligger på et meget synligt 17.000 kvadratmeter stort areal lige ved indkørslen til NordsøTerminalen.

Carsten Kjær, direktør i Smyril Line Cargo ser frem mod de kommende måneders aktiviteter:
- Hos Smyril Line ser vi meget frem mod at udvikle vores aktiviteter og herunder at styrke vores position gennem etableringen på Hirtshals Havn. Placeringen og udformning af bygningen tager udgangspunkt i en effektiv og hurtig operation i forbindelse med håndteringen af godset på vores skibe og servicering af både vores cargo- og passagerkunder.
Carsten Kjær fortsætter:
- Nu hvor byggeriet er gået i gang, har vi allerede taget fat på den næste udfordring, nemlig at skaffe nye, kvalificerede medarbejdere til de daglige operationer og opgaver i terminalen. Vi skal til at opbygge en ny og velfungerende organisation her i Hirtshals, og dermed står vi overfor en meget spændende opgave over de næste par år.
Smyril Lines byggeri på havnen i Hirtshals omfatter en administrationsbygning på 600 kvadratmeter, en 2.700 kvadratmeter stor lagerbygning og et terminalkontor på 50 kvadratmeter, der ligger på et meget synligt 17.000 kvadratmeter stort areal lige ved indkørslen til NordsøTerminalen.

Carsten Kjær, direktør i Smyril Line Cargo ser frem mod de kommende måneders aktiviteter:
- Hos Smyril Line ser vi meget frem mod at udvikle vores aktiviteter og herunder at styrke vores position gennem etableringen på Hirtshals Havn. Placeringen og udformning af bygningen tager udgangspunkt i en effektiv og hurtig operation i forbindelse med håndteringen af godset på vores skibe og servicering af både vores cargo- og passagerkunder.
Carsten Kjær fortsætter:
- Nu hvor byggeriet er gået i gang, har vi allerede taget fat på den næste udfordring, nemlig at skaffe nye, kvalificerede medarbejdere til de daglige operationer og opgaver i terminalen. Vi skal til at opbygge en ny og velfungerende organisation her i Hirtshals, og dermed står vi overfor en meget spændende opgave over de næste par år.
Byggeriet er sat i gang her i februar, og planlægges færdigt i efteråret 2018, hvor Smyril Line tager de nye rammer i brug, som udgangspunkt for servicering af rederiets kunder og skibe.

Direktør Claus Roden Jensen hos HMU A/S i Hirtshals siger i forbindelse med opstarten af byggeriet:
- Som totalentreprenør på byggeriet, har det været en meget spændende opgave, lige fra de første drøftelser med Smyril Lines ledelse, og til nu, hvor vi skal til at sætte gang i byggeriet. Det har været en intens proces at få alle detaljer til at falde på plads, men alt er gennemført i en meget professionel ånd, som vi kun kan være tilfredse med. Vi har udformet bygningen i tæt samarbejde med Smyril Lines arkitekter, Rådgivende Ingeniør Ole Møgelmose, CAD-Tegnestuen og rederiets cargoafdeling, så vi får en bygning, der er både smuk og funktionel.
Smyril Line´s færge M/S "Norrøna", der er bygget specielt til sejlads på Nordatlanten, sejler med passagerer og fragt mellem Hirtshals i Danmark, Tórshavn på Færøerne og Seyðisfjørð på Island. M/S Norrøna sejler ugentligt i vinterhalvåret og to gange om ugen i sommerhalvåret.
Inden for de seneste år har Smyril Line styrket sin position i Nordatlanten, og rederiet har tilsvarende skabt en væsentlig vækst i godstrafikken med rederiets fire skibe. Smyril Lines flåde består foruden færgen M/S "Norrøna" af de to ro/ro- og sideportskibe M/S "Hvitanes" og M/S "Eystnes", der besejler ruter mellem Tórshavn, Hirtshals og Sct. Pedersborg. Det seneste skridt i Smyril Lines vækststrategi var i 2017 etableringen af cargoruten mellem Færøerne, Island og Rotterdam i Holland, der besejles med ro/ro-skibet M/S "Mykines".

Direktør Claus Roden Jensen hos HMU A/S i Hirtshals siger i forbindelse med opstarten af byggeriet:
- Som totalentreprenør på byggeriet, har det været en meget spændende opgave, lige fra de første drøftelser med Smyril Lines ledelse, og til nu, hvor vi skal til at sætte gang i byggeriet. Det har været en intens proces at få alle detaljer til at falde på plads, men alt er gennemført i en meget professionel ånd, som vi kun kan være tilfredse med. Vi har udformet bygningen i tæt samarbejde med Smyril Lines arkitekter, Rådgivende Ingeniør Ole Møgelmose, CAD-Tegnestuen og rederiets cargoafdeling, så vi får en bygning, der er både smuk og funktionel.
Smyril Line´s færge M/S "Norrøna", der er bygget specielt til sejlads på Nordatlanten, sejler med passagerer og fragt mellem Hirtshals i Danmark, Tórshavn på Færøerne og Seyðisfjørð på Island. M/S Norrøna sejler ugentligt i vinterhalvåret og to gange om ugen i sommerhalvåret.
Inden for de seneste år har Smyril Line styrket sin position i Nordatlanten, og rederiet har tilsvarende skabt en væsentlig vækst i godstrafikken med rederiets fire skibe. Smyril Lines flåde består foruden færgen M/S "Norrøna" af de to ro/ro- og sideportskibe M/S "Hvitanes" og M/S "Eystnes", der besejler ruter mellem Tórshavn, Hirtshals og Sct. Pedersborg. Det seneste skridt i Smyril Lines vækststrategi var i 2017 etableringen af cargoruten mellem Færøerne, Island og Rotterdam i Holland, der besejles med ro/ro-skibet M/S "Mykines".